Bucuria unuia, necazul altuia. Cum putem vedea același lucru complet diferit în vacanță

Tocmai am finalizat cel mai așteptat check-in din viața mea, în timp ce plănuiam și a doua vacanță pe anul acesta, iar cum eram prinsă în confirmări și plăți cu cardul, mi-am amintit de o întâmplare petrecută anul trecut.

Unul din lucrurile care îmi aduce o foarte mare bucurie, dacă nu cea mai mare, este planificarea vacanței. Îmi place să fiu organizată, de aceea din primele luni ale anului ne gândim deja pe unde am vrea să călătorim, studiem oferte, reviews, fotografii, bloguri de travel etc., iar în final luăm decizia. Chiar dacă pare organizat minuțios acest proces, el este surclasat de nerăbdarea mea și de impulsivitatea de berbec, care se bat cap în cap cu atenția la detalii.

Tot ceea ce implică research-ul îmi face o mare plăcere, dar decizia trebuie luată cât mai repede, confirmată în maxim 2-3 zile, pentru că nu am răbdare :)), înțeleg că pentru unii nu are sens… Deci eu sunt o agitată organizată, pe scurt.

Mbuuun, așadar, ziceam că în urmă cu câteva zeci de minute mi-am primit pe mail cele mai așteptate bilete de avion, spre o destinație pe care mi-am dorit s-o văd de când eram la grădiniță. Vă voi povesti pe LARG despre ea când mă întorc acasă :), peste vreo două săptămâni.

Dacă tot a fost săptămâna gândului la vacanță, ne-am ocupat și de cea anuală, în „țările calde”. După multe dezbateri am ales Turcia, deoarece am auzit foarte, foarte multe lucruri bune despre vecinii noștri de dincolo de Marea Neagră, iar ofertele fiind numeroase și tentante, am zis „De ce nu?”.

Cum citeam eu o grămadă de păreri despre hoteluri și resorturi mi-am adus aminte de o fază, de fapt două, petrecute în timpul a două excursii. Cea mai recentă e de anul trecut.

Eram în Creta, superba insulă grecească, unde mie sincer totul mi s-a părut minunat. În timpul micului dejun, în a treia zi parcă, era la o masă de lângă noi o doamnă care a reușit să se plângă de absolut orice. De hotel, de condiții, de mâncare, de zonă, de mare, că e vânt, că e prea cald, că e prea umbră etc. Deci imaginea era așa: Noi doi veseli și super încântați de palmieri, flori și de faptul că hotelul era la 5 minute de plajă, iar ea lângă noi mai să nu plângă de nervi și de dezamăgire.

Ok, din start trebuie să spun că pentru mine luxul nu contează și că nu alerg după 5 stele. Aici erau 3, iar doamna probabil avea pretenția de 5, sau de 7… nu știu. Ideea e ca rețin cât de tare m-am mirat de modul complet diferit în care putem vedea același lucru.

Da, nu curgea șampanie Moet de la robinet, dar era un hotel drăguț, cu piscină, proprietarii super simpatici, atmosferă faină. Pe noi, cum doar dormeam acolo, luam micul dejun, iar apoi plecam să vizităm cât mai mult, oricum nu ne afecta nimic prea mult, că nu de aia mă duc în vacanță să zac în cameră, dar pentru ea totul era îngrozitor. La un moment dat rețin că era atât de furioasă încât a zis că merge să se arunce în mare… Ceea ce nu a făcut, Doamne ferește. Cred că a și plecat acasă a doua zi.

Eu când am ajuns acasă am povestit tuturor că a fost una din cele mai frumoase vacanțe din viața mea, ea probabil a scris un munte de bad reviews și s-a plâns tuturor.

A doua faza a fost în urmă cu muuulți ani, când chiar am stat la un hotel luxos de 4 stele, din Ungaria. Totul era super și mâncarea mai multă decât am văzut vreodată la un loc. Aveai bufet suedez cu de toate, la propriu. Erau numeroase feluri de pâine, brânzeturi, mezeluri, salate, mâncăruri gătite, supe etc. etc. Și prăjituri, fructe… ați prins ideea. O TONĂ de mâncare! Și bună!

Chiar și așa, TOT s-a găsit cineva să se plângă că e prea puțină, că nu e destul de variată, că e nemulțumit…

Acum, citind păreri despre locurile în care voi merge, am găsit de la „Superb! Cea mai faină vacanță!” până la „Absolut îngrozitor, oribil, nu mai merg niciodată!”. Nu uitați că vorbim despre exact același loc, aceeași mâncare și aceeași perioadă în care au fost lăsate comentariile. Deci, pe cine să crezi? Normal că te uiți care au ponderea mai mare, cele pozitive sau cele negative, dar la urma urmei este vorba e foarte mult subiectivism și de experiența fiecăruia.

Un lucru pe care l-am observat a fost că majoritatea britanicilor s-au plâns că nu au primit la micul dejun fasole, cârnăciori și alte mâncăruri prăjite, cu care sunt ei obișnuiți acasă. Pentru mine personal, dacă mă duc în Antalya și nu sunt întâmpinată cu sarmale și salam de Sibiu doar pentru că sunt româncă, nu înseamnă că voi face reclamație… din contră, abia aștept să gust din bunătățile lor locale! Abia aștept să cunosc o nouă cultură și un alt fel de gastronomie! De aceea, pe unii nu îi înțeleg… Probabil sunt obișnuiți cu serviciile altor hoteluri din alte țări, unde se servesc mâncăruri specifice mai multor zone, nu știu, nu sunt expert în turism, e doar umila mea părere… Și anume că se exagerează.

Pe bună dreptate, se poate face scandal dacă primești altceva decât ce ți s-a promis, dacă hotelul nu arată deloc ca în poze, dacă nu e curat, dacă ai ajuns la spital cu toxiinfecție alimentară sau dacă pur și simplu ești tratat foarte urât de personal. Da, clar, atunci go ahead, și eu țin foarte mult la dreptate. Dar chiar să găsești mereu nod în papură mi se pare obositor și exagerat.

Deci și în concluzie, ceea ce pentru tine este minunat, superb, de vis, pentru altul poate fi groaznic, oribil și de coșmar… contează doar din ce unghi privești :).

 

 

 

 

Comments

  1. Daiana says:

    Sunt de acord în totalitate. Cum privești lucrurile și cum sii sa scoți ce e mai bun și din situațiile mai puțin bune te ajuta foarte mult. Frumos articol.

    1. Anette says:

      Mulțumesc! Da, e bine să privim câteodată mai mult partea bună.

  2. Eu nu îi înțeleg pe oamenii ăștia care se plâng de condițiile oferite de hotel, până la urmă primești exact ce ai plătit. Nu poți plăti o camera de 3 stele și să ai pretenția să fie de 5 stele.
    Irelevant, până la urmă nici nu prea contează, oricum acolo doar dormi, in rest vizitezi diferite atracții turistice sau te bucuri de plajă.

    1. Anette says:

      Da, exact! De aceea m-am mirat și eu de unde atâtea pretenții, mai ales că prețul chiar a fost foarte rezonabil la cazare și masă… Și noi așa facem, de dimineața până seara vizităm și ne plimbăm :).

  3. Cristian says:

    Frumos redactat! Îmi place!!

    1. Anette says:

      Mulțumesc!

  4. Oprea Carmen says:

    frumos articol! stii cum se zice, depinde din ce unghi privesti 🙂

    1. Anette says:

      Așa este. Mulțumesc!

  5. Parerile sunt intotdeauna impartite si sunt bazate pe experienta proprie si pe comparatii cu ce ai facut in trecut, eventual la cam aceeasi suma de bani. Eu am fost si cea multumita si cea nemultumita in diferite situatii, cand altii erau nemultumiti sau multumiti. Depinde..
    Conteaza ca tu te-ai simtit bine si ca te-ai relaxat, distrat. Doar pentru asta ai investit timp si bani 🙂

    1. Anette says:

      Da, chiar a fost frumos. Am mai avut și eu nemulțumiri în alte locuri, dar erau pe bună dreptate, de detalii minore nu m-am legat niciodată. Depinde mult de om și de ce așteptări are, așa este :).

  6. Hihi, si eu am fost anul trecut in Creta, la un hotel de 4 stele, cu iz de 3. La fel mi s-a parut si mie superb, pentru ca nu consideram ca am nevoie de camera doar ca sa dorm si sa fac un dus, si clar voiam sa explorez. Insa alte persoane de la acelasi hotel, romani se plangeau de tot.

    1. Anette says:

      Ce tare! Mă bucur că ți-a plăcut! Da, de asta zic și eu, depinde foarte mult de fiecare ce așteptări are și cât sunt de realiste.

  7. Asta asa este. Un lucru care noua ne place, altuia se poate sa nu i se potriveasca si viceversa.

  8. Mirela Marin says:

    Zilele trecute scriam despre așteptările mele în legătură cu hotelul/cazarea. Curățenia și confortul, strictul necesar al unor obiecte în cameră . În rest, nu locuiesc o viață în hotelul respectiv! și nici nu vreau să-mi stric vacanța!

  9. Rokolla says:

    Sa stii ca am patit si eu chestii de genul. Cand in merg in vacantele la care am asteptari mari, mi se intampla frecvent sa fiu dezamagita. Cand ma resemnez cu gandul ca este o locatie ok, dar sa nu am asteptari mari, mereu sunt surprinsa

  10. Simona says:

    Asta da subiect, se poate scrie… In general ma uit ce se comenteaza pe Internet dar citesc si printre randuri. Aproape tot timpul exista persoane nemultumite, dar asta e normal. Eu stiu exact ce doresc de la un hotel sau o vacanta, ma documentez mult si nu prea dau gres. Si mie imi face mare placere sa planific in detaliu calatoriile. Sa ai parte de vacante minunate!

    1. Anette says:

      Multumesc frumos, la fel iti doresc! Asa sunt si eu :).

  11. Sunt total de acord cu tine. Oricum, ideea e ca sunt unii care sunt pur si simplu carcotasi si nu se pot abtine sa nu comenteze, indiferent cat de ok e totul.

  12. Denisa says:

    Eu cred ca in orice vacanta mergi e bine sa te informezi despre hotel, sa citescti recenzii, sa mergi pregatit sa nu ajungi acolo si sa ai surprize.

  13. Andraxela says:

    Niciodata nu vei putea multumi pe toata lumea, fiindca fiecare om are propriul sistem de valori si propria judecata de valoare. Este si normal, mai ales cand vine vorba de gusturi 🙂

  14. Ioana Vlad says:

    Da, mi s-a intamplat si mie sa am pareri diferite despre un loc fata de unii dintre „colegii” de destinatie. depinde mult de asteptari si de pretentii. Important este sa faci alegerea buna pentru tine, chiar daca nu este perfecta pentru altii.

  15. Eliza atudosie says:

    Sunt perfect de acord! Eu mereu am fost multumita de vacantele pe care le-am planificat, chiar si atunci cand erau pe ultima suta de metri.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *